Yönetim planının değiştirilmesi nasıl yapılır?
Yönetim planının tamamını veya bazı noktalarını her zaman değiştirmek mümkündür. Ancak bu yönetim planında yapılacak değişiklik, kat maliklerinin 4/5’inin onayını gerektirir. Yönetim planı ve bu planda yapılan değişiklikler, tüm kat maliklerini, bunların tam ve kısmi haleflerini, yöneticileri ve denetçileri bağlayıcıdır.
Tapuda yönetim planının belirlenmesi ne demek?
Yönetim planı; Kat mülkiyeti/kat irtifakı rejimi için başvuruda bulunulduğunda tapuya sunulan ve ana gayrimenkulün yönetim biçimini belirleyen metindir. Bu bağlamda yönetim planı, tüm kat mülkiyeti sahipleri (apartman/ofis/dükkan sahipleri) ve diğer tüm ilgili taraflar (kiracılar, mirasçılar, limited ortaklık sahipleri vb.) için bağlayıcıdır.
Yönetim planı tapuya nasıl şerh edilir?
Yönetim planı, bir binanın yönetimini kanunlar çerçevesinde belirleyen plandır. Tapu müdürlüklerinden alınabilir. Bunun için kat mülkiyeti yönetiminin veya apartman sahibinin tapu müdürlüğüne başvuruda bulunması yeterlidir. Bina yönetimi, taslak yönetim planına kendi tercihine göre sözleşme maddeleri ekleyebilir.
Yönetim planı noterden yapılır mı?
2006 yılında yapılan kat malikleri toplantısında yönetim planı hükümleri değiştirilmediği için bu karar nedeniyle 2008 yılında noterde yönetim planı değiştirilemez.
Yönetim planı kaç oyla değişir?
Toplu yapılarda yönetim planı değişikliği için oylama yeter sayısı nedir? Yönetim planında değişiklik KMK Madde 28’de düzenlenmiştir; “Yönetim planında değişiklik yapmak için tüm kat maliklerinin beşte dördünün onayı gerekir.”13.08.2023
Tapuda yönetim planı nasıl alınır?
Apartman veya gayrimenkul yönetim planı, kat mülkiyeti inşa edildiğinde belirlenir. Kat mülkiyeti inşa edilmiş bir apartman binasında daire satın almak istiyorsanız, bir yönetim planı da mevcuttur. Ancak, kat mülkiyeti henüz inşa edilmemişse, Tapu ve Kadastro Müdürlüğü’nden örnek bir yönetim planı talep edilebilir.
Yönetim planını kim onaylar?
Yönetim planı hazırlandıktan sonra, tüm bağımsız bölüm sahipleri tarafından imzalanması gerekir. Ana gayrimenkulün sahibi bir birey ise, imza o malik tarafından atılır; birden fazla malik varsa, imza o malik tarafından atılır. Planın hazırlanması için yasal gereklilik, tüm birim sahipleri tarafından oybirliğiyle imzalanmasıdır.
Yönetim planı ne zaman tapuya verilir?
Yönetim planı ne zaman hazırlanır? Bir irtifak hakkı kurulduğunda, bir yönetim planı hazırlanır, ilgili tapu dairesine sunulur ve tapu siciline tescil edilir. Yönetim planı hazırlanmayan mülkler için, tapu memuru yönetim planı hazırlanana ve ilgili tapu dairesine sunulana kadar işlemleri durdurur.
Apartman yönetim planının değiştirilmesi için bütün kat maliklerinin kaçta kaçının değişikliği onay vermesi gerekir?
Yönetim planı, kat mülkiyeti veya kat irtifakı inşaatı için bağlayıcı bir belge olup, değişikliği için kat maliklerinin beşte dördünün onayı gerekir.
Yönetim planı şerhi satışa engel mi?
YÖNETİM PLANI VE YÖNETİM PLANININ DEĞİŞTİRİLMESİNE İLİŞKİN NOTLAR Mülkün yönetim tarzını, kullanım amacını ve biçimini, yöneticiler ve denetçiler tarafından alınacak ücretleri ve diğer yönetim konularını düzenler. Bu notlar yasal olarak satışı engellemez veya mülkün satılabilirliği üzerinde olumsuz bir etkiye sahip değildir.
Tapunun üstüne şerh koydurma ne kadar?
Tapuya not eklemek ücretli bir işlemdir. Tapuyu noter tasdik ettirme ücreti 2022 yılında Resmi Gazete’de binde 6’dır.
Yönetim planı imzalamazsa ne olur?
Tek bir malik tarafından imzalanmayan yönetim planı geçersiz olup, hâkimin oybirliğini sağlamak amacıyla malik adına imzalaması mümkün değildir.
E-devletten yönetim planı nasıl alınır?
Ancak yönetim planının içeriğine internet üzerinden ulaşmak mümkün değildir. Tapu Müdürlüğüne giderek güncel ücreti (sayfa başına güncel ücret) ödeyerek yönetim planının bir kopyasını alabilirsiniz.
Yönetim planı KMK’ya aykırı olabilir mi?
Yönetim planı ahlaka, kamu düzenine veya kişisel haklara aykırı olmamalıdır. Yönetim planına yapılamayacak bir hüküm konulamaz. İmar kanununda belirtilen bir hak yönetim planı ile genişletilebilir ancak kısıtlanamaz. Örnek: Kanun, apartman maliklerinin yarısının apartman maliklerini her zaman toplantıya çağırabileceğini belirtmektedir.
Yönetim planı neleri kapsar?
Yönetim planı, yönetim kurulunun seçimi, yönetim kurulunun yetkileri, aidatların tahsili ve tahsili, bina veya sitelerin bakımı ve onarımı, güvenlik tedbirleri, yönetim kurulu toplantıları ve karar alma süreçleri de dahil olmak üzere bina veya sitenin genel yönetimiyle ilgili birçok konuyu ele alır.
Geçici yönetim yönetim planını değiştirebilir mi?
Geçici yönetime ilişkin yönetim planı hükümleri, toplu yapı alanındaki bağımsız bölüm maliklerinin beşte dördünün oyuyla değiştirilebilir. Görüldüğü üzere, hem Genel Hüküm hem de Toplu Yapı Özel Hüküm’de yönetim planının değiştirilmesi için beşte dört çoğunluk gerekiyordu.
Apartman yönetim değişikliği nasıl yapılır?
Apartman yönetiminde değişiklik yapmak için olağan genel kurul veya olağanüstü genel kurul toplantısının toplanması ve toplantı yeter sayısının sağlanması gerekir. Yerleşim alanındaki apartman kat malikleri kurulu, yönetimin tutumunu denetleme ve geçerli sebepler varsa değiştirme hakkına sahiptir.
Yönetim planı projeye aykırı olabilir mi?
* Onaylı projeye aykırı yönetim planı yapılamaz. (Y. 5. HD., 9.2.
Yönetim planının iptali davası kime karşı açılır?
İptal davası, kat malikleri kurulu toplantısına katılan/temsil eden ve ilgili karara olumlu oy veren tüm kat maliklerine karşı açılacaktır.